Beeldende vorming

Een interne cultuurcoördinator is meestal een leerkracht of directeur op een school met een aantal speciale taken. Tijdens een ICC-cursus heb je samen met team en directie een cultuurbeleidsplan opgesteld waarin de gezamenlijke visie op kunst en cultuur staat beschreven. Je zorgt ervoor dat het plan uitgevoerd en steeds geactualiseerd wordt.

Als ICC-er beschik je over kennis van cultuuronderwijs, de kwaliteit ervan en weet je wie in de culturele omgeving van de school kunnen bijdragen aan de verwerkelijking van de visie van de school. Je bent ook in staat om (financiële) afspraken met cultuuraanbieders te maken, en om daarbij de belangen van de school voorop te stellen. Je bent dus het centrale aanspreekpunt in en om de school voor cultuuronderwijs.

Hoe jouw rol als ICC-er precies ingevuld wordt, kan verschillen. Belangrijk is dat je met team en directie heldere afspraken maakt over jouw taken.

ICC cursus
Door het volgen van de ICC-cursus wordt je ICC-er. Flevolandse scholen kunnen de cursus volgen bij FleCk. Scholen in Almere kunnen terecht bij Collage-Almere. Sinds oktober 2015 is de ICC-cursus een erkende opleiding. Het succesvol afronden levert 50 registeruren op.

ICC-er in Flevoland
Als gecertificeerd ICC-er wordt je opgenomen in het Flevolands ICC-netwerk, dat onderhouden wordt door FleCk. Je wordt op de hoogte gehouden van alle actuele ontwikkelingen die belangrijk zijn voor jou als ICC-er en voor cultuuronderwijs op school. Daarnaast organiseert FleCk bijeenkomsten voor ICC-ers waarin je je kennis kunt opfrissen of vergroten en kunt netwerken met collega ICC-ers en andere relevante partijen.

Landelijk netwerk
Dankzij het ICC-certificaat maak je automatisch ook deel uit van het landelijke ICC-netwerk dat door het LKCA onderhouden wordt.

Een interne cultuurcoördinator is meestal een leerkracht of directeur op een school met een aantal speciale taken. Tijdens een ICC-cursus heb je samen met team en directie een cultuurbeleidsplan opgesteld waarin de gezamenlijke visie op kunst en cultuur staat beschreven. Je zorgt ervoor dat het plan uitgevoerd en steeds geactualiseerd wordt. Als ICC-er beschik je over kennis van cultuuronderwijs, de kwaliteit ervan en weet je wie in de culturele omgeving van de school kunnen bijdragen aan de verwerkelijking van de visie van de school. Je bent ook in staat om (financiële) afspraken met cultuuraanbieders te maken, en om daarbij de belangen van de school voorop te stellen. Je bent dus het centrale aanspreekpunt in en om de school voor cultuuronderwijs. Hoe jouw rol als ICC-er precies ingevuld wordt, kan verschillen. Belangrijk is dat je met team en directie heldere afspraken maakt over jouw taken. ICC cursus Door het volgen van de ICC-cursus wordt je ICC-er. Flevolandse scholen kunnen de cursus volgen bij FleCk. Scholen in Almere kunnen terecht bij Collage-Almere. Sinds oktober 2015 is de ICC-cursus een erkende opleiding. Het succesvol afronden levert 50 registeruren op. ICC-er in Flevoland Als gecertificeerd ICC-er wordt je opgenomen in het Flevolands ICC-netwerk, dat onderhouden wordt door FleCk. Je wordt op de hoogte gehouden van alle actuele ontwikkelingen die belangrijk zijn voor jou als ICC-er en voor cultuuronderwijs op school. Daarnaast organiseert FleCk bijeenkomsten voor ICC-ers waarin je je kennis kunt opfrissen of vergroten en kunt netwerken met collega ICC-ers en andere relevante partijen. Landelijk netwerk Dankzij het ICC-certificaat maak je automatisch ook deel uit van het landelijke ICC-netwerk dat door het LKCA onderhouden wordt.

Dans in het onderwijs begint bij Holland Dance. Met meer dan tien jaar ervaring met dans in het onderwijs weet Holland Dance als geen ander hoe dans ingezet kan worden om onderwijsdoelen te bereiken.

School is méér dan een plek waar kinderen rekenen en taal leren. We willen ook dat ze hun creatieve talenten ontdekken en ontwikkelen. Daarom zijn expressie-vakken als muziek, handvaardigheid, tekenen, drama en dans ook belangrijk. Maar als leerkracht heb je niet voor élk talentgebied de passie of het talent om je leerlingen echt daarvoor te inspireren.

Daarom heeft Team Talento een team van creatieve experts samengesteld. Deze mensen hebben een heleboel video-workshops opgenomen, die je heel makkelijk kunt gebruiken in de klas. Volg complete leerlijnen of zet de activiteiten in als creatieve tussendoortjes. Gebruik de video's klassikaal, of laat je leerlingen ze individueel doorlopen. Er is voor elk wat wils!

Dus wil je echt werk maken van talentontwikkeling in de klas? Word dan lid van Team Talento! Dan staan onze experts altijd voor je klaar.

School is méér dan een plek waar kinderen rekenen en taal leren. We willen ook dat ze hun creatieve talenten ontdekken en ontwikkelen. Daarom zijn expressie-vakken als muziek, handvaardigheid, tekenen, drama en dans ook belangrijk. Maar als leerkracht heb je niet voor élk talentgebied de passie of het talent om je leerlingen echt daarvoor te inspireren. Daarom heeft Team Talento een team van creatieve experts samengesteld. Deze mensen hebben een heleboel video-workshops opgenomen, die je heel makkelijk kunt gebruiken in de klas. Volg complete leerlijnen of zet de activiteiten in als creatieve tussendoortjes. Gebruik de video's klassikaal, of laat je leerlingen ze individueel doorlopen. Er is voor elk wat wils! Dus wil je echt werk maken van talentontwikkeling in de klas? Word dan lid van Team Talento! Dan staan onze experts altijd voor je klaar.

Het TextielMuseum heeft het onderwijs veel te bieden. Een bezoek aan het museum in combinatie met een educatief en creatief programma is aantrekkelijk voor zowel de leerlingen van basisschool en voortgezet onderwijs als voor studenten die een mbo, hbo of universitaire opleiding volgen. 

Voor elk niveau biedt het museum programma’s aan. Het museum streeft er naar een aanbod te ontwikkelen dat uitnodigend en inspirerend is voor studenten en leerlingen. De leerlingen maken kennis met de historie van de textielindustrie, proeven van de inspirerende en verrassende mogelijkheden in het TextielLab en kijken hun ogen uit bij de tentoongestelde kunstwerken op basis van textiel. Het ontdekken en ontwikkelen van eigen interesses, vaardigheden, inspiratie en talenten is bij alle programma's uitgangspunt. 
 
Studenten en leerlingen worden begeleid door vakkundige en enthousiaste museumdocenten die op interactieve wijze rondleidingen en workshops verzorgen.